Monthly Archives

Leden 2016

Program „Hus, jak ho neznáte“ na gymnáziu Globe v Brně

By | Aktuality - Další články, Aktuality - Vzdělávání

Z programu „Hus, jak ho neznáte“ na gymnáziu Globe v Brně měl asi největší ohlas rapový videoklip. V části programu „Volba Miss Hodnoty“ získala největší počet hlasů 12 (z celkových 41) hodnota „Láska“. Největší zájem byl mezi studenty o otázku pro skupiny: Jaké znaménko (=, ≠ , <, >) patří mezi pojem LÁSKA a pojmy sex, vášeň, bouřlivé emoce, přátelství? Tři studenti se zhostili role krále Václava IV., Jana Husa a Jeronýma Pražského a přečetli třídě komiks.

Reakce studentky: „Musím říct, že mě program o Husovi velice mile překvapil. Čekala jsem nějakou nezajimavou přednášku nebo něco takového. Moc se mi líbilo, jak to téma bylo uchopeno. Hodně dobré bylo to s těmi vlastnostmi Husa, které zaujaly a myslím, že se to všem líbilo. Žádná velká negativa jsem nenašla, možná jen to, že se videoklip snažil přizpůsobit mladým, ale všimla jsem si některých negativních reakcí. Pokud jde o ty pracovní listy, taky byly dobré, ale možná bych vynechala nebo změnila bod číslo jedna, kde se jednalo o uprchliky. Jde totiž o diskutabilní otázku a studenti by to mohli braz jako vnucování názoru. Celkově si myslím, že je projekt moc povedený.“ více

 


Rozhovor s Danielem Guňkou

By | Aktuality - Další články, Aktuality - Vzdělávání

Energický pedagog Daniel Guňka je jedním z prvních učitelů, kteří využili nový program „Hus, jak ho neznáte“ pro střední školy. Učí druhým rokem na gymnáziu BMA ve Frýdlantu nad Ostravicí. Nejraději má volitelné semináře Dějepisu nebo Základů společenských věd. Interaktivní program „Hus, jak ho neznáte“ vyučoval 26. listopadu 2015 studenty 3. ročníku v rámci Základů společenských věd.

Jak studenti reagovali na interaktivní program o Janu Husovi a životních hodnotách?  Hodina byla hezká a funkční. Pro studenty naší křesťanské školy to nebylo zas tak nové. O životních hodnotách na hodinách běžně povídáme. Věřím však, že pro studenty na státní škole téma Jana Husa a diskuze o hodnotách mohou být velmi přínosné.

Co z programu se studentům nejvíc líbilo?  Myslím, že nejlepší ohlas měl komiks. Ten se studentům líbil. Procházeli jsme komiks takovým způsobem, že každou postavu z komiksu četl někdo jiný.

Na kterou životní hodnotu jste zaostřili pozornost a co jste objevili?  Se studenty jsme se věnovali hodnotě Láska. Hodně času jsme věnovali tomu, co je láska a jakým způsobem se projevuje. Mluvili jsme o různých druzích lásky a o vztahu lásky a sobectví.

Jak se Vám pracovalo s otázkami pro jednotlivce a otázkami pro skupiny?  Připravené otázky jsme použili jen částečně. Otázky jsou dobré, ale z časových důvodů jsme je použili trochu odlišným způsobem, než je navrženo v programu. Pracovali jsme hlavně s otázkami pro jednotlivce.

Použili jste pracovní list? Jak se vám s ním pracovalo?  Dělali jsme z programu pouze druhou hodinu. Pracovní list je jen pro první hodinu a tak jsme ho nevyužili.

Jak vnímají osobnost Jana Husa studenti?  Obávám se, že to nejsem schopen odpovědět. To je asi otázka na studenty.

Rozhovor pro www.situcitelu.cz připravil: Ladislav Hanuš